Interésame a verdade xeral do que o filme describe, á marxe dunha fidelidade a uns determinados feitos concretos. Esa verdade xeral é a constatación de que na maioría dos países occidentais ditos “avanzados” se está xeneralizando un progresivo deterioro dos centros de ensino público encargados da escolarización da poboación de familias de clase traballadora, especialmente daquela de orixe inmigrante e racializada. Deterioro que converte en case misión imposible o labor do profesorado, enfrontado a un alumnado previamente persuadido de que nada do que faga nas aulas lle vai supoñer ningún cambio na súa vida.
Ideas
Ideas
Gerald Raunig, filósofo e profesor na Universidade das Artes de Zúrich
Gerald Raunig é filósofo e teórico da arte. Conversamos con el arredor de Dividuum e Desamblaje, dous ensaios da súa autoría que constitúen un amplo programa de revisión crítica do pensamento de esquerdas.
[Alén dos espellos] Europa non ten quen a filme
A miña percepción é que a idea de Europa carece de épica e é evidente que os relatos con éxito (pola súa recepción masiva, sexan logrados ou non esteticamente) na gran pantalla (tamén na pequena) adoitan estar asociados coa épica da aventura, xeralmente bélica. Se Europa é asociada directamente coa UE o fracaso épico semella tornarse insuperable: non hai nada máis antiépico que a burocracia e a UE tense gañado, merecidamente ou non, o recoñecemento de frío aparello burócrata.
Martín Correa-Urquiza: “Sen curiosidade imos rematar sendo nunha sociedade zombi”.
As coñecidas e recoñecidas teorías de Marín Correa-Urquiza sobre o saber profano non quedaron conxeladas nas páxinas da súa tese de doutoramento, senón que están materializadas en diferentes proxectos prácticos. Conversamos con el deles, e especialmente dun dos máis coñecidos, Radio Nikosia, a primeira radio de saúde mental en España.
Da historia da loucura á historia da psiquatría. Unha experiencia coa atención psiquiátrica.
Concibín inicialmente este artigo coma unha análise comparativa entre tres textos: Folie et déraison. Histoire de la folie à l’âge classique (Michel Foucault, Plon 1961), Histoire de la folie de l’Antiquité à nos jours (Claude Quétel, Tallander 2013) e Pequena...
[Alén dos espellos] As guerras das pantallas
A hipótese dunha nova guerra civil que divida ao país en dous non é inédita, xa estaba por exemplo en O conto da criada, a novela de Margaret Atwood e a serie de televisión nela inspirada. Nese mesmo territorio se desenvolve a trama de Civil War.
Cada día somos máis!
"Somos realmente unha humanidade?" "Cómo xustificar que somos unha humanidade se máis do 70 por cento están totalmente marxinados do mínimo exercicio do ser?" "A humanidade é un club?". Estas preguntas e provocacións do filósofo amerindio Ailton Krenak (Minas Gerais, 1953) tiradas do seu libro Idéias pra adiar o fim do mundo (2019), poden ser un bo punto de partida para situar o noso pensamento dentro do marco contracolonial no que semella urxente ubicarse nestes tempos de catástrofe antropocénica.
Ramón Villares: “A integración europea impulsou unha nova forma de iberismo”
Unha das grandes preocupacións do portugués José Saramago era a necesidade histórica dalgún tipo de iberismo, dun entendemento entre os fillos daquela Iberia para quen Pondal prometía que “a luz virá”. Conversamos con Ramón Villares, que explora esta idea no seu libro “Repensar Iberia. Del iberismo peninsular al horizonte europeo”, recentemente saído do prelo.
[Nó gordiano] Introdución ao fanfic
Chamamos fanfic ou simplemente fics ás ficcións escritas por alguén que é fan dunha obra anterior (novela, película, serie…) na que o novo texto se basea. O fenómeno, cuxa orixe hai quen sitúa no culto ao Sherlock Holmes de Conan Doyle, está experimentando, nas primeiras décadas deste século XXI, un considerable éxito de produción e consumo, especialmente entre adolescentes e mulleres novas.
Pasaxes do corpo
O desenvolvemento deste programa antropolóxico neoliberal responde a intereses económicos e plans políticos no cadro de produción capitalista. A proposta de superación dos límites e contorno físico do humano, que busca ir máis alá da configuración actual do individuo, confunde o tecnicamente posible co eticamente desexable.