Atopámonos ante unha letal situación de incerteza e, como tal, ante unha urxente necesidade de aplicar o principio de precaución a estes asuntos, polo menos mentres persista o noso actual descoñecemento da relación cerebro-mente.

Atopámonos ante unha letal situación de incerteza e, como tal, ante unha urxente necesidade de aplicar o principio de precaución a estes asuntos, polo menos mentres persista o noso actual descoñecemento da relación cerebro-mente.
Considero que mutualizar débedas nun reparto federal suporía facelo cunha asimetría acoplada ao nivel de renda ou riqueza e inversa ao nivel de deterioro relativo dos servizos públicos. A proposta do Ministerio na miña opinión non cumpre con eses dous criterios.
O avance de Galicia en PIBpc entre os anos 2019-2023 non se pode explicar por un maior crecemento do PIB. De novo resulta que a nosa converxencia coa UE só se explica por medrar menos a nosa poboación, non por medrar máis o noso PIB.
Hai algo máis dun ano publicaba unha análise titulada “Débedas públicas, mellor lonxe dos mercados” (12/11/2023) centrado no asunto do Fondo de Liquidez Autonómica (FLA) sobre o que, na recente Conferencia de Presidentes, se comprometeu Pedro Sánchez a facer unha proposta de condonación a cargo da débeda do Estado. Para iso convocaríase un próximo Consello de Política Fiscal e Financeira.
A situación demográfica actual que vive Galicia pode ser unha gran oportunidade para estar á vangarda como actor e innovador neste ámbito. Neste artigo analizamos a complexa relación entre demografía e mercado laboral en Galicia, examinando as tendencias actuais, as implicacións a curto e medio prazo e as medidas de política necesarias para abordar estes desafíos.
A aportación actual ao erario público da poboación migrante representa o 10% dos ingresos anuais da Seguridade Social, e só lle supoñen un 1% do seu gasto. Porén, o feito de que os traballadores e traballadoras estranxeiras adoitan concentrarse nas actividades laborais de menor remuneración, supón que as persoas migrantes teñan unha taxa de pobreza que case duplica a do conxunto da poboación.
Se analizamos a variación porcentual de ocupados nas diferentes Comunidades Autónomas, vemos que Galicia ocupa a décimo primeira posición das dezasete Comunidades Autónomas, cun crecemento do emprego moi por baixo da media. Un dato que contrasta cos de comunidades moi turísticas, deixando claro cal é o actual “modelo de crecemento” no conxunto de España.
O último informe anual de Exceltur recolle os datos de ingresos turísticos das principais cidades españolas. De Galicia figuran Coruña, Vigo e Compostela, e dúas delas perden ingresos por este concepto. Uns datos que non encaixan para nada con esa Galicia triunfal que se pretende transmitir.
Despois do recente pacto de Goberno para a Generalitat de Catalunya entre o PSC e ERC, tiña un especial interese en comprobar se a folla de ruta definida polo PSOE no seu Congreso do pasado mes de decembro abre un marco claro de posibilidades para o encaixe de financiamento acordado. Entre tres opcións posibles: reforzar o marco autonómico actual, deseñar unha federalización do mesmo ou -como queren ERC e Junts- emular o sistema de concerto vasco o máximo posible.
En liña co suposto liderado de Galicia en crecemento económico durante 2024, a Xunta impulsa a idea dun balance moi positivo do emprego no mesmo ano. As cifras, pola contra, permiten chegar a unha conclusión matizada: Galicia é cuarta pola cola en España en novos cotizantes.