Tres coñecedoras de Roberto Vidal Bolaño tentan resolver certos enigmas da nosa idiosincrasia cultural. Unha pregunta con vontade de entender se xa se pode dicir que falamos dun dos mellores escritores en lingua galega, ou se será posible facelo antes de que pasen un cento de anos. A cuestión non é evidente.
Crónica
60ª Bienal de Venecia. A polémica descolonizadora
“Stranieri Ovunque”, que significa “extranxeiros por todas partes”, título que aporta o colectivo artístico contemporáneo Claire Fontaine fundado en París e que ten a súa sede en Palermo, é o tema da Bienal de Venecia 2024.
MIT Ribadavia 2024. O esplendor dramatúrxico aos corenta
Rematou a 40 MIT Ribadavia 2024 coa súa coprodución, con ButacaZero e o CDN de Madrid, de Iribarne, que pecha un ciclo. Así aconteceu o sábado 27 de xullo, con esa revisión teatral, en clave de sátira, de farsa, entre o Ubú President (Els Joglars, 1995) sobre a figura de Jordi Pujol, e Citizen (Chévere, 2011) arredor de Amancio Ortega.
O Escoitadoiro do Compostela Máis Solidaria puxo luz nas marxes
A oitava edición do Compostela Máis Solidaria pechouse cun espazo de encontro e conversa vagarosa de distintas realidades, próximas ou afastadas, de cooperación e compromiso. Unha actividade que xuntou persoas expertas pero tamén deu voz ás persoas implicadas para falar de traballo migrante, do feminismo do Sur global ou da cuestión palestina a través da voz da activista gazatí Sara Ashour e do cooperante de Médicos do Mundo Felipe Noya.
[41º Festival de Almada] Compromiso e afectos
Polo Festival de Teatro de Almada pasan as máis novidosas aportacións creativas, impulsando novas propostas escénicas e provocando con elas debates e coloquios entre os profesionais e os públicos asistentes. Nesta ocasión, o noso cronista e director da revista galega de teatro Erregueté, Alfonso Becerra, recibiu no transcurso do festival e de mans dun xurado de expertos o premio Carlos Porto á prensa especializada.
A MIT Ribadavia e Roberto Pascual
A MIT de Ribadavia acaba de pechar a súa 40º edición. Un percorrido que deu para consolidar e prestixiar a Mostra dentro e fóra de Galicia. O seu director durante os últimos 16 anos, Roberto Pascual, vén de anunciar entre salvas de aplausos e recoñecementos que deixa a dirección da MIT. Cos deberes ben feitos.
Eduardo Alonso, un dramaturgo con poliédrico perfil profesional
Afrontar en poucas liñas o que Eduardo Alonso representa na Cultura e no Teatro Galego non é tarefa fácil. A súa plena e longa dedicación vai cumprir en 2025 sesenta anos de actividade continuada.
Das artes vivas á ópera como fenómeno político
Na Sala Agustín Magán, charla-performativa de Juan Domínguez, cuxa traxectoria se espalla pola danza, a performance, a curadoría, a vídeo-creación, as prácticas de coreografía expandida, en fin, as artes vivas. Unha performance aliñada coa desidia, o baleiro, a...
[Festival Plataforma 2024] Da cantarela das ras ao silencio
No Festival Plataforma do ano pasado a chuvia desluciu a performance itinerante que con ela, coa Banda Municipal de Santiago, concibira Antón Reixa. Este ano, aínda que a ameaza da chuvia apenas provocou a apertura de paraugas dos máis precavidos (entre eles eu), nada...
Escenas do CAMB10. Ecos e conexións
Kirenia, a directora da edición deste ano de Escenas do Cambio non escolleu espectáculos que comportasen forzar os espazos da Cidade da Cultura incrustando neles un teatro, buscou pola contra propostas nas que a acción se soubese adaptar e incluso enriquecer en sinerxía cos espazos arquitectónicos.