Ao fin se fixo xustiza no cinema a unha das personalidades máis recoñecidas da nosa cultura: Alfonso Daniel Manuel Rodríguez Castelao.

Ao fin se fixo xustiza no cinema a unha das personalidades máis recoñecidas da nosa cultura: Alfonso Daniel Manuel Rodríguez Castelao.
O Play-Doc -Festival Internacional de Cine de Tui- afrontou entre o 7 e 11 de maio unha nova edición, a vixésimo primeira, chea de novidades no amplo e ecléctico panorama do cinema documental. A súa capacidade para sorprender ao público asistente é xa unha marca da casa, de aí que o seu poder de convocatoria abranga a toda Galicia e a parte do estranxeiro. Non en balde, é un dos festivais especializados en documental máis relevantes da Península Ibérica, á altura das citas máis selleiras do territorio, como o DocsBarcelona, o DocumentaMadrid, o Punto de Vista (Pamplona) ou mesmo o portugués DocLisboa.
A edición deste ano da MICE introduciu unha compoñente emocional adicional ao entrelazar o pasado, o presente e o futuro do festival. Sen dúbida, este non foi un aniversario calquera, foi a culminación dunha traxectoria repleta de logros e acertos que se traduciron nesta celebración tan especial.
Raquel García-Tomás atópase entre os nomes máis relevantes do panorama actual da música académica española. Nesta tempada, suma un novo éxito ao converterse na primeira compositora residente da Real Filharmonía de Galicia. Entre innovación e frescura, a súa presenza en Compostela está a deixar unha das experiencias máis gratificantes na vida musical da cidade, enriquecendo tanto á orquestra como ao público coa creatividade da súa música.
O pasado ano volveu demostrar que o cinema galego conta cunha amplitude de rexistros creativos certamente admirable. Así o evidencian as distintas producións estreadas nas salas de cinema, cuxa diversidade incluía realidades coma o cinema de autor o cinema de acción, o thriller ou a comedia disparatada. No entanto, o verdadeiro protagonismo deste último ano recaeu no xénero documental.
A mostra Mares da Fin do Mundo confírmase, a pesar da súa xuventude, como un dos festivais de cinema imprescindibles do calendario galego. Estamos ante unha cita que se define por un firme compromiso co mar e coa súa defensa, o que lle confire un valor engadido á súa programación. Clausurada recentemente a súa sétima edición (30 de setembro-3 de novembro), os seus principios mantéñense máis sólidos que nunca, demostrando que é posible medrar como evento sen renunciar aos seus valores fundamentais.
O director de orquestra Baldur Brönnimann (Basilea, 1968) convertíase a principios do ano pasado no novo titular da Real Filharmonía de Galicia. Na súa primeira tempada completa, titulada “Migracións” (2023-24), quedaban fixados os seus principais propósitos para o conxunto compostelán, a destacar o seu compromiso social e formativo, ademais dunha meditada renovación do repertorio. En breve, arrancará “Inconformistas” (2024-25), a nova temporada deseñada polo director suízo, con quen falamos para coñecer os principais desafíos cos que nos obsequiará a RFG nos próximos meses.
Chegado o mes de agosto volta o festival Bal y Gay que este ano chega á décimo primeira edición (8-23 de agosto) cun programa composto por doce concertos. Ninguén mellor que Enrique Rodríguez Baixeras, un dos seus principais impulsores, para desvelarnos os seus principais atractivos.
Clausurada a edición deste ano do Festival RESIS, aproveitamos a ocasión para manter unha conversa co seu director, o músico Hugo Gómez-Chao, un dos principais compositores do actual panorama da música académica galega.
O Play-Doc vén de celebrar a súa vixésima edición. E por iso estaba obrigado a sorprender sen prescindir da súa identidade. Conseguiuno. Poucos festivais poden presumir de contar cun proxecto tan sólido dende os seus inicios converténdose xa nunha das citas máis respectadas en España dentro do variado mundo do cinema documental.